8 juli 2008

Dinsdag 8 juli

S’ Morgens besluit ik om op mijn hotelkamer te werken. Dan kan ik lekker opschieten en bovendien zit ik lekker A.C. Ik heb de supportorganisatie in kaart gebracht en heb de resultaten in een Powerpoint presentatie gezet. Nu werk ik enkele operationele ITIL processen uit, die als basis moeten dienen voor de detailinrichting, de implementatie van de nieuwe community portal en inrichting van een OSS-support systeem (RT).
Op een gegeven moment belt de “room-cleaning” aan. Een van de meisjes lijkt erg vrolijk en open en wil graag een praatje maken. Het blijkt dat ze “verloofd” is, maar dat ze hard moet sparen om te kunnen trouwen: de ouders van die jongen vragen een bepaald gewicht aan gouden sieraden, ter waarde van duizenden guldens. Ze zucht wat en zegt dat ze echt wel problemen heeft, ze moet bovendien voor haar ouders zorgen die zonder baan zitten. Ik vermoed dat ze 75 Euro per maand verdient. Dat laat toch weer eens een ander licht schijnen op India / Kerala. Bij navragen bij Space later blijkt dat deze praktijken eigenlijk bij wet verboden zijn, maar in de praktijk gewoon plaatsvinden.

’s Middags weer naar kantoor, waar ik verder ga mer Vimal (zie foto) en daarna de vorderingen en een samenvatting bespreek met Arun. Hij is enthousiast!! Deze conclusies komen op het juiste moment. Space bevindt zich in een situatie van groei en men is zich recentelijk pijnlijk bewust geworden van een aantal knelpunten. Mijn conclusies raken de kern en mijn aanbevelingen passen precies in zijn straatje. Donderdag moet ik de presentatie houden in aanwezigheid van iemand van de overheid (Akshaya) die een belang heeft bij de Space organisatie. Ook vraagt hij mij om aan het voltallige personeel een presentatie te geven / discussie te houden over het aspect “projectmatig werken”, waar ik aan refereer in mijn presentatie. Hij ziet een kans om zaken in versnelling te brengen…. OoooKeeee….
S’ Avonds eet ik in het hotel. Ineens heb ik het erg druk voor komende donderdag.

Geen opmerkingen: