27 oktober 2008

Star continues.. Nairobi here I come again….

‘ Ga je voor de tweede keer naar Nairobi? Dat is niet eerlijk. Ik ga ook testen! Dan mag ik ook mijn kennis en vaardigheden in het buitenland gebruiken om anderen te helpen.’, roept een collega Functioneel Ontwerper.
Ik ben zo blij dat ik voor de tweede keer mijn kennis mag gebruiken om de locale testers in Kenia te helpen.
Een van onze doelen is om samen met de testers de testvoorbereiding voor timebox 1 af te ronden en te beginnen met de testuitvoering en het vastleggen van bevindingen. Ik heb een week om dat waar te maken. Dat wordt voor mij een uitdaging. En natuurlijk sta is daar niet alleen voor. Samen met collega Mark Hees gaan we dat doen. Ik blijf een week en Mark Hees blijft twee weken in Nairobi.

Hier ben ik weer. Voor de tweede keer in Nairobi.
Ik ben wel blij dat we in een ander hotel verblijven. Gelukkig hebben we een goed ontbijt en warm water in ons hotel.
We werden vanochtend opgehaald door een medewerker van Adept Systems in een klein bedrijfsautootje.



We hadden verwacht dat hij ons om 9:00 zou ophalen, maar dat werd 10:15. Dat was minder.
Op het kantoor van Adept Systems waren ze blij om ons te zien. De eerste vraag was ‘How are you and where is Bart’? Waarop in antwoordde: ‘Bart will be assisting us from Holland. He sends his greetings and he misses you all dearly. This is also one of our Logica Colleges, Mark Hees. ’

Voor deze week hebben we genoeg op onze agenda staan. We zijn begonnen met het reviewen van de testcases. Dit was heel intensief, samen met de twee testers. We hebben de testcondities en testgevallen (een paar technische termen) grondig besproken.

Tussendoor hebben we met het testteam geluncht in de luxe Westgate Mall en geshopt bij Nakumat.



De twee testers zijn goed bezig, maar ze gaan de komende weken harder werken. Voor de testers is het een uitdaging om met kritische Nederlanders te werken, heb ik gemerkt.

We hebben tot 18:30 met de testers gezeten en we zijn heel erg moe. Nu terug naar het hotel, wat eten en naar bed! Morgen hebben we genoeg op de agenda staan.
We willen kwaliteit leveren!




5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel plezier and keep up the good work Benedicta!

Benedicta zei

Dank je wel Alex!

Unknown zei

Leuk verhaal, ga zo door! Was leuk om naar Kenia te bellen al was moeilijk te verstaan omdat ik op speaker stond.
Wat ik me afvraag is hoe jullie in de auto hebben gezeten, wie zat er in de kofferbak?

Bart de Rijk zei

Leuk, de eerste berichten!
Hoe zit 't met de roadblocks voor het hotel (Israelische ambassade zit om de hoek, toch?); was dat de reden voor 1 uur vertraging?
Enne... eigenlijk moeten we Mark voor 1 ochtendje naar het aloude Heron Hotel sturen om van het ontbijtritueel aldaar te genieten...Veel succes, doe de groeten aan everybody en ik ben wel een beeeetje jaloers op jullie...

Benedicta zei

@ Arend:
We zijn ook heel blij om je vandaag te spreken. Het is goed om vanuit NL ondersteuning te krijgen.
Nou, we pasten gelukkig wel met z'n alle in dat autootje. Was wel gezellig. Ik mocht voorin zitten en foto's maken!

@ Bart,

Geen roadblocks voor het hotel. Hij was verdwaald en kon de weg niet vinden, vandaar. Maar gelukkig worden we nu door Sam opgehaald. En hij is altijd 10 minuten voor afgesproken tijd aanwezig. Hij is ook heel erg blij met je kado. Thanks (van Sam)!
Goed plan Bart. Mark moet echt voor 1 ochtendje naar het Heron Hotel gaan om van het ontbijtritueel aldaar te genieten. Hij zal zo blij zijn (not)!
Je krijgt ook de groeten van iedereen.