30 oktober 2008

Time flies!

Gister zijn we naar KEEF gegaan om te ervaren hoe de training MIFOS 1.1 werd gegeven.
Mark heeft kennis gemaakt met de gebruikers die de applicatie gaan gebruiken en met Daniel, de directeur van KEEF.

Feedback over de training en de trainer hebben we teruggekoppeld aan de projectleider, Issmaill. De training ging redelijk goed. Er waren nog wat belangrijke zaken die de trainer moest uitzoeken. De training duurde 3 uurtjes en het was interessant om die te volgen. Zoals Mark schreef, zaten we in een wat te warme ruimte, dus was het af en toe moeilijk (voor sommige) om bij te blijven.


Na de training hebben we met Daniel kunnen praten over de Gebruikers Acceptatie Test. Het is nu bevestigd! We kunnen te allen tijde de gebruikers benaderen voor de gebruikers acceptatie test. Dat is mooi!

Zoals jullie al weten, verblijven we in de Country Logde hotel. De Country Logde en de fairview hotel liggen bij elkaar. De country logde waar wij verblijven heeft geen restaurant, maar de fairview heeft 5 verschillende restaurants. We hebben 2 uitgeprobeerd. Vandaag gaan we een ander restaurant uitproberen. Aan de rechterkant van de hotels is een IsraĆ«lische ambassade. Ik mag dus helaas geen foto’s nemen! Anders, krijg ik met de militairen (die grote zware geweren bij zich hebben) die rond lopen te maken. En dat wil ik niet….
Vandaag staan deze punten op de agenda:
- Testplan reviewen: Benedicta Nkansah
- Nieuwe versie van de Functioneel Ontwerp met de testers bespreken – Benedicta Nkansah
- Nieuwe versie van de Functioneel Ontwerp met Khadija bespreken – Mark Hees

Op de agenda stond ook het reviewen van de testcases. Dat is naar morgen verplaatst. Reden? De FO is aangepast. Dit betekend dat de testgevallen ook aangepast moeten worden en daarna kan ik het reviewen. De twee testers zijn niet zo blij met het feit dat de FO aangepast is en dat ze daardoor de testgevallen moeten aanpassen. Ik zal zeggen: ‘Welcome to the world of Testing’.
Samen met de testers hebben we naar de veranderingen die gevolgen hebben voor onze testgevallen gekeken en besproken. De veranderingen vallen gelukkig mee en gelukkig kunnen de tester hiermee leven.
Tijdens mijn bijeenkomst met de testers, had Mark een bespreking met Khadija over de FO.

Het testplan heb ik gereviewd en commentaar naar Mark gestuurd. Ze zeggen dat ik direct en kritisch ben, dus ben ik benieuwd naar wat hij van mijn review commentaren vindt..

Tussendoor hebben we met Khadija gelucht. Mark heeft iets Afrikaans gegeven en ik had een hamkaas sandwich.

Het was vandaag een drukke, maar productieve dag. Morgen is mijn laatste werkdag in Nairobi… In de ochtend hebben we een defect management meeting met de test manager en de defect coƶrdinator gepland. Daarna bespreken we de test plan en testgevallen. Dan is het weekend! Time really flies!


Testers zijn toch kritisch en direct??

Geen opmerkingen: