23 februari 2009

Maandag

Vanochtend was ik om 6.00 uur wakker. Enfin, de morgenstond heeft goud in de mond. Dat dacht waarschijnlijk de rest van Nairobi ook, want de taxi driver was op tijd en we konden in een ruk doorrijden naar kantoor. Ik zag dat de taxi driver een andere route nam dan ik gisteren gelopen had. Hij moest wel lachen om het feit dat ik zondag lopend naar kantoor was gegaan. Hij vertelde dat als hij foto's had gemaakt van gebouwen dat hij dan zeker was opgepakt. Om 11 uur arriveerde mijn collega Joseph. We hebben doorgesproken hoe ik de code van Mifos Light wil herstructureren. Joseph is een slimme jongen die de juiste vragen stelt. Hij moet het stokje, nadat ik weg ben, van me overnemen. Op weg naar huis had ik het met de taxi driver over de luchtvervuiling. Ik zei tegen hem, vingertje, dat ik het toch wel heel ironisch vind dat we in Nederland zo bezig zijn met het milieu. Het lijkt als of men zich hier in Nairobi daar niet zo druk over maakt. Hij zei dat dit klopt. Terwijl ik mijn maaltijd nuttig bij het zwembad van de buren begint het heel hard te regenen. De stad weet als geen ander hoe snel ze zich moet ontdoet van haar vuile lucht.
Groetjes van Rene.

Geen opmerkingen: