22 februari 2009

Zondag

Spannende dag vandaag. Omdat de halve wereld me vriendelijk doch dringend op het hart drukt om toch vooral rust te nemen en wat te gaan bekijken, heb ik iets gepland voor deze ochtend. Nairobi heb ik de afgelopen twee weken alleen maar vanuit de taxi gezien. Na het half 8 ontbijt heb ik de stoute schoenen aangetrokken, een kaart en een fototoestel meegenomen. Omdat ik graag wandel heb ik besloten om de route die de taxi iedere werkdag naar het kantoor van Adept neemt, te voet af te leggen. Onderweg neem ik zoveel mogelijk foto's zodat ik het thuisfront kan laten zien wat ik de afgelopen twee weken van Nairobi heb gezien en ook volgende week nog zal zien. Vrijdag maakte ik al melding van de chaos in de stad. Daarnaast valt me op dat de auto's niet bepaald 'schoon zijn'. Sterker nog, vingertje, het leeuwendeel van de auto's hier, zou in Nederland al lang van de weg gehaald zijn. Het mooie weer, iedere dag weer, maakt veel goed. Onderweg maak ik praatjes met de security guys die bij vrijwel elk gebouw staan. Er wordt me verteld dat ik geen foto's mag nemen van de gebouwen zonder toestemming van de eigenaar. Als ik dat wel doe loop ik het risico dat ik opgepakt word. Klik, oeps weer vergeten te vragen. Nadat ik om half twaalf terug ben, besluit ik maar weer aan het werk te gaan tot aan het avondeten. Natuurlijk ga ik dan genieten van glaasje wijn bij het zwembad. En wat dan? Werken tot vanavond 11 uur, kan ik daarna nog even met het thuisfront een kwartiertje kletsen. Groetjes van Rene.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi René,
Living life dangerously in Nairobi...
Zorg dat je niet opgepakt wordt ;-) Want je hulp hebben we nog hard nodig deze (en volgende) week...
Greetz, Stefan

Anoniem zei

Hoi René,
Living life dangerously in Nairobi...
Zorg dat je niet opgepakt wordt ;-) Want je hulp hebben we nog hard nodig deze (en volgende) week...
Greetz, Stefan