1 maart 2009

Zaterdag

Vanmorgen om 1 uur was ik klaar met pakken en het maken van backups. Helaas hapert de 8 Gigabyte stick die ik van Adept heb gekregen. Dat moet ik dan maar na het slapen overdoen. Wordt vervolgens nog even gebeld door een taxi driver die nog steeds niet betaald is door het hotel voor het terugbrengen van Stefan naar het vliegveld twee weken geleden. Afgesproken dat als hij morgen om 8 uur bij mijn hotel staat en een ontvangstbewijs kan geven, dat ik dan de openstaande rekening zal betalen. Ook Peter, de taxi driver die mij en Stefan vrijwel elke ochtend heeft opgehaald bij het hotel, zal er om 8 uur zijn. Toch maar vroeg opgestaan en om 6 uur opnieuw bezig met het maken van een backup. Gelukkig gaat het nu wel goed. Rustig van mijn laatste ontbijt genoten, rekeningen betaald en met Peter naar kantoor gereden. Rond 11 uur druppelen wat andere medewerkers van Adept binnen en belt Joseph met de mededeling dat hij zich niet lekker voelt en pas rond 12 uur op kantoor zal zijn. Om 1 uur verschijnt Joseph op kantoor. Ik besluit aansluitend maar te gaan lunchen en samen halen we iets bij de plaatselijke Burger King. Joseph betaalt onze lunch. Om half 3 bespreek ik het JUnit testen en we nemen de source code van Joseph door. Dat maakt mij niet erg blij. Joseph lijkt bepaalde Afrikaanse tradities hardnekkig in stand te houden waar ik al eerder moeite mee had. Wederom tijd voor een pittig gesprek. Ik maak vervolgens een document aan waarin ik alles wat we het afgelopen uur hebben besproken nogmaals op papier zet. Om half 7 pikt Khadija me op bij het kantoor. Khadija vraagt aan Joseph of hij ook zin heeft om een hapje te gaan eten. Hij wil liever naar huis. Tijdens het eten bespreek ik de dag met Khadija. Ze herkent veel van wat ik zeg en verzekert me dat het allemaal wat tijd nodig heeft, maar het gaat goed komen. Ik geloof haar. Mijn, vingertje, Europese kijk op werken is ook niet ideaal. Na het eten zet Khadija me in een taxi die me naar het vliegveld brengt. Ik ben vroeg op het vliegveld en probeer de tijd te doden. De terugreis verloopt voorspoedig en zondagochtend om 10 uur word ik hartelijk verwelkomd door mijn zo betrokken achterban.
Groetjes van Rene.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi René,
Heerlijk z'n warm welkom in ons kleine kikkerlandje. Goed te horen dat je alles hebt overleefd.
Greetz, Stefan