8 november 2008

Aan alles komt een eind

En dus ook aan mijn verblijf in Nairobi, Kenia. Tijd om terug te kijken? Samengevat moet dat zijn dat bij Aziz en Maina het testkwartje is gevallen. In het begin was het af en toe frustrerend en tenenkrommend waar ze mee aan kwamen. Na twee weken hoef je ze alleen nog maar af en toe op een tekortkoming te wijzen (wat missen we hier nog?) en ze vullen het foutloos aan. De stap om het zelf in eerste instantie meteen te zien, zullen ze nog moeten maken, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat ze lukt. Telefonisch overleg zal nu ook een stuk makkelijker gaan nu ik er zelf geweest ben en ze persoonlijk meegemaakt heb.


Zelf ook nog wat geleerd? Uiteraard. Weer een nieuwe cultuur, waar mensen anders met elkaar om gaan dan in NL. Mensen die mij kennen weten dat ik af en toe een heel klein beetje direct kan zijn. Hoewel je dat hier probeert te onderdrukken, lukt dat niet altijd. Dat moet echt vooral voor Aziz en Maina wennen zijn geweest. Khadija heeft er minder moeite mee, maar die is zelf dan ook vrij direct. En niet te vergeten de kennis over MIFOS light die ik hier opgedaan heb. Doordat je hier toch wat intensiever ermee werkt dan in NL, worden een heleboel zaken over hoe het programma werkt duidelijker.


Ook nog wat gezien? Uiteraard, 2 zaterdagen gebruikt om rond te kijken. De eerste zaterdag met een safari en rondom Nairobi waar ik al uitgebreid over geschreven heb. Vandaag naar het Olifanten weeshuis geweest. Aan het eind van dit bericht plaats ik daar wat foto's over.


Ook nog onafgeronde punten? Helaas wel. De UAT is onderbelicht gebleven. Samen met Maina zullen we daar nog aan moeten trekken. Ik heb het mailadres van Daniel (baas van KEEF), dus die zal ik samen met Maina vanuit NL erbij moeten betrekken. Maar afgezien daarvan denk ik dat alle doelen die Benedicta en ikzelf ons gesteld hadden gelukt zijn.


Olifanten foto's:




















Geen opmerkingen: