2 november 2008

Safari time!

Gisteren geen bericht geplaatst, gelukkig heeft Stefan me gered zodat er in ieder geval een bericht staat.

Wat doe je in een weekend? Je trekt er op uit om de omgeving te bekijken. In mijn geval had ik een dagtrip geboekt die naar het Nationaal Park Nairobi zou gaan, daarna naar Great Rift Valley Lodge voor lunch (vlakbij Lake Nalvasha) om bij terugkeer in Nairobi nog wat van de stad te zien. Aangezien de eerste delen veel tijd opslotkten (stuk voor stuk het waard overigens), is er van de rondrit door Nairobi niet veel gekomen. Vanuit een uitzichtpunt heeft de chauffeur wat plekken aangegeven, wat na 12 uur rondrijden ook wel prettig was.

Maar we gingen eerst om 07.00 uur naar het Nationaal Park Nairobi. Van de big 5 (Olifant, leeuw, neushoorn (rhino), buffel en luipaard) ontbreekt alleen de olifant in dit park. Ik heb de Leeuwen (echt waar, Bart) en de Buffel gezien. Daarnaast nog Giraffes, Zebra's en vele andere dieren gezien. Er was ook nog een luipaard en een nijlpaard gespot, maar ondanks dat we daar naar gezocht hebben, hebben we die niet gezien. Aan het einde van deze blog zal ik alle gelukte foto's van de safari neerzetten.

Daarna naar lunch. Eerst een half uur bezig om Nairobi uit te komen, daarna drie kwartier 'snelweg' (in Nederland zou je meteen op de radio horen dat er een file staat vanwege een spoedreperatie aan de weg) om vervolgens nog 11 kilometer over een pad van los liggende stenen te rijden (duurde dus ook 3 kwartier). Maar goed, het eten was lekker en uitgebreid.

Vervolgens terug naar Nairobi via een bergweggetje. Erg interesant om te zien waar Keniaanse chauffeurs nog in durven te halen. Onderweg ook souvenirs gekocht. Veel te weinig afgedongen (het zijn goede acteurs, die verkopers. Eentje verwijtte me dat ik hem failliet zou maken met de prijsen die ik wilde betalen), maar uiteindelijk voor mij acceptabele prijzen betaald. Betekende ook dat ik vandaag niet op souvenir jacht hoefde, en dus lekker kon luieren.

Volgende week nog 1 dag weekend. Afgesproken met Khadija om dan naar Elephant Orphanage te gaan en wellicht ook nog naar de giraffe opvang. Goed, zoals beloofd, de foto's:










1 opmerking:

Stefan van Oss zei

Hé Mark, dat ziet er goed uit. Leuk dat je je vrije tijd zo goed besteed. En de olifanten komen nog. Hier in Tanzania heb ik vandaag alleen wat mussen en een kauw gezien ;-) Suc6 daar, greetz, Stefan