1 november 2008

STAR goes Dar...

Vanmorgen vroeg vertrokken vanuit een licht mistig vredig Land van Maas & Waal. Na een rustige vloeiende rit van een goed uur sta je pats-boem in de drukte van Schiphol. Enorme rijen voor de bagage dropoff, daarna bij de paspoort check. Kortom Nederland op z'n best, ik zal het gaan missen de komende week...


Mijn naam is Stefan en ik ben betrokken bij het BLOOM STAR Project als adviseur/coach speciaal gericht op het technischevlak.Ik vorm de schakel naar onzetechnische denktenk (het Java Competence Center Financial Service in Amstelveen).

Afgelopen weken heb ik allerlei informatie, documentatie, tools e.d. verzameld voor mijn trip naar Dar-es-Salaam (Dar) Tanzania. Daar ga ik het ontwikkelteam van E-fulusi ondersteuning geven op het gebied van aansturing, technische architectuur, functionele specificaties, kwaliteit e.d. Zij bouwen een applicatie Mifos Light in opdracht van het BLOOM STAR project, die offline transacties van een loanofficer (lokale geldverstrekker) beheerd. Dit is een nieuw te bouwen onderdeel van het grotere Mifos systeem (Open source Micro finance applicatie, zie www.mifos.org).

Vele collega's hebben input geleverd, zodat ik goed voor de dag kan komen (ashante! - dank!). De komende week zal ik gretig gebruik maken van deze overzeese hulp als de communicatie lijnen (internet, mail, skype) het toelaten. Mijn nieuwsgierigheid begint flink op te lopen... hoe zal het er in Dar aan toegaan? Maandag dompel ik mezelf onder in de Oost Afrikaanse IT.

Kwaheri (tot ziens!)

Geen opmerkingen: