5 november 2008

Obama, regen en werk....

Stefan heeft het al geschreven. Obama is een lokale en nationale held. De kranten staan er vol van (ik neem ze voor je mee, Bart). Op kantoor wordt nergens anders over gepraat. We zijn ter gelegenheid van de overwinning van 'hun' Obama uitgebreid gaan lunchen. Schijnt op rekening van Adept te zijn gegaan, maar wellicht kon dat alleen maar omdat beide directrices afwezig waren.

Morgen heeft de president van Kenia een nationale feestdag afgekondigd. En als echte 'law abiding citizens' maakt iedereen daar gebruik van. Denk alleen dat Aziz en Maina nog niet weten dat Khadija wil dat ze werken. Dat kan vrijdag nog een leuke sfeer worden...

Maar goed, regen. Nu zo'n 5 uur onweer en regen. En niet zo'n klein beetje ook. Dan is dat stukje van de Fairview restaurant naar het hotel toch wel een eind zonder paraplu of jas. Ik had geen haast om uit het restaurant weg te gaan. Maar goed, een beetje rennen kan geen kwaad na zo'n maaltijd.

Tja, dan werk. We zijn aan het spelen geweest met de database. Stefan heeft een mooie tool opgeleverd, en er staat een nog mooiere in mijn mailbox om te downloaden. Mij benieuwen. Helaas kunnen we pas na 11 november kijken of de data die we erin pompen ook daadwerkelijk naar voren komt. Even geduld dus......

Morgen belangrijke dag. Ik ga samen met een Loan Officer naar een groep vrouwen om zo'n maandelijkse ontmoeting mee te maken, waar ze termijnen terugbetalen, geld kunnen lenen, geld kunnen sparen etc. Heb 30 IKEA tassen bij me met een paar kleine goodies erin. 's Middags over de UAT praten. Wellicht dat we ze zover krijgen dat ze een aantal scenario's op papier zetten die ze willen bekijken. Dan denken ze van te voren na over praktijkvoorbeelden. Zou erg mooi zijn.

2 opmerkingen:

Stefan van Oss zei

Hé Mark, je kunt al deze week je ingevoerde data voor de collection sheet zien en zelfs uitprinten vanuit een pdf. Op de bulkentry moet je nog iets langer wachten...
Vraagje: FAT, GAT, PAT en UAT ken ik wel. Maar kun je me vertellen waar CT en CIT afkortingen voor zijn?
Greetz, Stefan

Bart de Rijk zei

Hoi Mark,

Veel succes morgen op die bijzondere dag! Ben wel benieuwd of KEEF, de Micro Finance organisatie waar je heengaat, er eveneens een dagje vrij van maakt, en de lenende onderneemsters ook vrijafgeven. Hier op 't nieuws zagen we feesttaferelen in Nairobi. Ben jaloers op je, mooie plek om nu er te zijn. Behalve die regen natuurlijk, komt dat met zulke bakken dat een paraplu je niet droog houdt?
UATze,

Bart